تثوی الناز

ساخت وبلاگ

دردی که استامینوفن دوا میکند
استامینوفن می تواند برای درمان این وضعیت هایی که نام می بریم، موثر باشد. مطالعات وسیعی در این باره انجام شده و به این نتیجه رسیده اند که استامینوفن در 44 وضعیت دردناک فقط شبیه به آب مقطر است اما می تواند در درمان درد زانو، آرتروز، سردرد های تنشی و درد لگن موثر باشد.

قرص استامینوفن

پزشکان در مورد استامینوفن چه می گویند؟
تیلنول یکی از برند های استامینوفن است که پرکاربرد ترین داروی بدون نسخه در جهان محسوب می شود اما جالب است بدانید که خوردن روزانه این دارو چه تاثیری روی بدن دارد .

این داروی در دسترس و ارزان قیمت که به صورت قرص معمولی، قرص جویدنی ، کپسول یا محلول وجود دارد و همه به نوعی از آن استفاده می کنند و آن را در منزل دارند، می تواند عامل ایجاد عارضه هم باشد.

مصرف استامینوفن

استامینوفن در درمان این وضعیت ها بی تاثیر است
مطالعه ای در این باره نشان می دهد که استامینوفن در درمان درد حاد، درد قسمت پایین کمر، از بین بردن درد گلو در دوران سرماخوردگی و درمان میگرن در کودکان و جوانان و همچنین درد بعد از جراحی دندان در کودکان تاثیری ندارد. همچنین درد بعد از عمل، درد مزمن قسمت پایین کمر و جراحی یا درد شکمی با استامینوفن بهبود پیدا نمی کند.

استامینوفن هر دردی را ساکت نمیکند
مطالعات اخیر در استرالیا به این نتیجه رسیده است که هر کدام از این دارو ها در یک مورد بهتر عمل می کند. استامینوفن در درمان بعضی از درد ها اصلا تاثیر ندارد . محققان روی امنیت و تاثیر گذاری استامینوفن برای از بین بردن درد در 44 وضعیت مختلف مطالعه کردند که مربوط به درد دندان تا درد هایی مثل سردرد بود.

تیلنول زمانی موثر است که مقدار زیادی از آن را استفاده نکنید. یعنی یک فرد جوان در 24 ساعت نباید بیش از 4 گرم از آن را استفاده کند و هر چند ساعت یکبار باید استفاده شود.

برای کودکان این میزان باید 10 تا 15 میلی گرم در هر شش ساعت باشد و همه چیز بستگی به وزن آن ها دارد اما مصرف کودکان باید خیلی کمتر باشد ؛ بنابراین مراقب باشید که در استفاده از این دارو هرگز زیاده روی نکنید .

استامینوفن، آسپرین ، ایبوپروفن و ناپروکسن چهار نوع داروی بدون نسخه هستند که برای کاهش درد استفاده می شوند. این دارو ها در درمان و کاهش بعضی از درد ها بسیار موثر هستند. به عنوان مثال استامینوفن معمولاً برای درمان سر درد، تب و درد های عمومی استفاده می شود اما برای ورم کاربردی ندارد. در حالی که مسکن های دیگر در درمان التهاب تاثیرگذاری بیشتری دارند.

آن ها به این نتیجه رسیدند که استامینوفن برای بعضی از این مشکلات تاثیرگذار است اما برای بعضی دیگر هیچ تاثیری ندارد و شبیه به یک آب مقطر عمل می کند، مثل درد های مربوط به قسمت پایین کمر. البته که استامینوفن استفاده گسترده ای دارد اما باید آن را برای دردهای دم دستی استفاده کنید

تثوی الناز...
ما را در سایت تثوی الناز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کانون بازدید : 145 تاريخ : چهارشنبه 4 خرداد 1401 ساعت: 12:13

کاهش دمای بدن

در اولین ساعت پس از مرگ، دمای بدن به شدت کاهش می یابد. اگر از مرگ یک ساعت بگذرد دمای بدن او 2 درجه کاهش می یابد و با گذشت هر ساعت از مرگ یک درجه دیگر از حرارت بدن کاسته خواهد شد.

علت آه و ناله پس از مرگ
پس از مرگ ممکن است صداهایی مانند آه و ناله و آروغ زدن از مرده بشنوید، این صداها کاملاً نرمال و معمول هستند زیرا پس از مرگ و تکان هایی که به وجود می آید هوایی که در درون ریه های شما باقی مانده سعی می کند از بدن خارج شود. زمانی که این هوا با سرعت از تارهای صوتی عبور می کند صداهایی این چنینی تولید خواهد شد.

مرگ امری بسیار ناشناخته است، چیزی که در نهایت همه انسان ها آن را تجربه خواهند کرد. اگر چه ما نمی ‎توانیم به هرگونه سوال در مورد مرگ پاسخ بدهیم، با این حال می ‎توانیم بگوییم که بعد از مرگ چه اتفاقی برای جسم شما خواهد افتاد و آن چیزی نیست جز تجزیه.

مغز تا چند دقیقه پس از مرگ زنده است؟
دو نوع مرگ (مرگ قلبی و مرگ مغزی) وجود دارد. در مرگ مغزی اولین ارگان از کار افتاده مغز است اما در مرگ قلبی، ابتدا قلب از کار می افتد. در مرگ قلبی که قلب از کار می افتد همه ارگان های بدن تا 10 دقیقه پس از توقف کارکرد قلب به وظایف نسبی خود عمل می کند.

تجزیه بدن انسان یک فرآیند طبیعی است که شامل تجزیه بافت ارگانیک پس از مرگ است. با وجود این که تجزیه بدن انسان به عوامل مختلفی مانند آب و هوا، دما، رطوبت، pH و میزان اکسیژن، علت مرگ و وضعیت بدن بستگی دارد اما با این حال می ‎توانیم بگوییم که تجزیه بدن انسان بعد از مرگ در چهار مرحله صورت می ‎پذیرد.

مرحله اول تجزیه بدن:تجزیه داخلی
مرحله اول تجزیه بدن انسان، تجزیه داخلی نام دارد و بلافاصله بعد از مرگ آغاز می ‎شود . به محض این که گردش خون و تنفس متوقف می ‎شود، بدن راهی برای دریافت اکسیژن و از بین بردن ضایعات ندارد. دی اکسید کربن بیش از حد باعث اسیدی شدن محیط داخلی بدن و پارگی غشا های سلولی می ‎شود و سپس غشاها آنزیم هایی آزاد می ‎کنند که باعث از بین رفتن سلول ها می ‎شود.

3 تا 6 ساعت پس از مرگ، عضلات شروع به سفت شدن می ‎کنند و در حدود 12 ساعت بعد از آن این سفت شدگی به اوج خود می ‎رسد. تاول های کوچک پر از مایعات در اندام های داخلی و سطح پوست ظاهر می ‎شوند و این امر باعث پارگی لایه های بالایی پوست و شل شدن آن می ‎شود و پس از گذشت 3 روز از مرگ فرد ، بدن شروع به ورم کردن می ‎کند.

4 مرحله فرآیند تجزیه بدن انسان

چند هفته بعد از مرگ، ناخن ها و دندان ها از بین می ‎روند.
1 ماه پس از مرگ، بدن شروع به آب شدن می ‎کند.
قبر انسان

مرحله دوم:باد کردن
آنزیم های ترشح شده در مرحله اول منجر به تولید گاز دربدن شخص فوت شده می ‎شوند. گوگرد موجود در ترکیباتی که باکتری ها آزاد می‎ کنند باعث تغییر رنگ پوست می ‎شوند و به دلیل وجود گاز در بدن شخص، حجم بدن ممکن است به دو برابر برسد و علاوه بر این، فعالیت حشرات نیز در این مرحه آغاز می ‎شود.

بنا به گفته متخصصان و دانشمندان حوزه پزشکی قانونی، تجزیه بدن انسان از حدود 4 دقیقه بعد از فوت شخص شروع می ‎شود و در چهار مرحله انجام می ‎شود:تجزیه داخلی، باد کردن، پوسیدگی و تجزیه اسکلت.

به یاد داشته باشید که این روند تا زمانی که بدن انسان فوت شده دچار اختلال نشود، اتفاق می ‎افتد.

24 تا 72 ساعت پس از مرگ، اندام های داخلی تجزیه می ‎شوند.
3 تا 5 روز بعد از مرگ، بدن فرد فوت شده شروع به باد کردن و نشت خون از دهان و بینی می ‎کند.
8 تا 10 روز بعد از مرگ، رنگ خون از قرمز به سبز تبدیل شده و در اعضای داخلی بدن گاز ایجاد می ‎شود.

میکروارگانیسم ها و باکتری ها باعث ایجاد بوهای بسیار ناخوشایندی می ‎شوند و این بو، دیگران را متوجه وجود شخص مرده در اطراف خود می ‎کنند.

مرحله سوم:پوسیدگی
مرحله بعد از باد کردن، مرحله پوسیدگی است. در این مرحله خون و مایعات دیگر از حفره های بدن نشت می ‎کنند و ماهیچه و پوست بدن شروع به آب شدن می ‎کنند.

جسد تجزیه شده چه بویی دارد؟
چنانچه در نمناک گفته ایم بعد از تجزیه بدن انسان در فضا گاز و بویی خاص منتشر می شود. این بو در شناسایی اجساد و پیدا کردن آن ها و پیگیری جنایت ها نقش مهمی دارد. این بو نتیجه تجزیه بدن توسط باکتری ها است، هنگامی که باکتری ها از بدن تغذیه می کنند و آن را می خورند بوی بدی منتشر می شود.

بوی منتشرشده از جسد انسان به کدام حیوان بیشترین شباهت را دارد؟
از اجساد تمام جانوران بو و گازی منزجرکننده ای منتشر می شود. بوی منتشرشده از جسد انسان شباهت بیشتری به بوی منتشرشده از جسد خوک دارد زیرا میکروب های موجود در آن ها، میزان چربی بدن و نوع مو به یکدیگر شبیه هستند.

بافت نرم بدن شامل مو، استخوان، غضروف ها شروع به تجزیه می ‎کنند و تغذیه بدن توسط جلبک ها نیز آغاز می ‎شود و بعد از گذشت این مرحله و اغاز مرحله پوسیدگی پیشرفته، فعالیت حشرات تا حد بسیاری کاهش می ‎یابد.

مرحله چهار:تجزیه اسکلت
با تجزیه اعضای بدن، اسکلت باقی می ‎ماند و از آن جایی که تجزیه اسکلت بدن براساس تجزیه اجزای آلی ( کلاژن) و مواد معدنی موجود در آن صورت می ‎گیرد، تجزیه آن زمان مشخصی ندارد و به عوامل مختلفی از قبیل آب و هوا، شرایط محیطی که اسکلت در آن قرار دارد و سایر چیز های دیگر بستگی دارد.

تجزیه اسکلت انسان

شرایط محیطی هم می تواند روی روند تجزیه تأثیر بگذارد
شرایط محیطی هم می تواند روی روند تجزیه تأثیر بگذارد. در برخی از شرایط محیطی جسد کامل از بین نمی رود. اجسادی که در ارتفاعات و روی کوه های پر از یخ و برف وجود دارند تقریبا سالم باقی می مانند زیرا ارتفاع زیاد، دمای پایین و کمبود اکسیژن منجر به حفظ شدن جسد می شود و در این شرایط یک مومیایی طبیعی ایجاد می شود.

جسد خوک

بینی های الکترونیکی راهی برای یافتن اجساد
برای یافتن اجساد گم شده می توان از بو و گازهای منتشرشده کمک گرفت. برای یافتن اجساد می توان از گروه های جستجوگر و سگ های آموزش دیده و بینی های مصنوعی و هوشمند طراحی شده استفاده کرد.

روش تدفین چه تاثیری بر مراحل تجزیه جسد دارد؟
مردم نقاط و کشورهای متفاوت به گونه های مختلفی مانند خاکسپاری، خاکسپاری در درون تابوت، مومیایی کردن و سوزاندن اجساد برای اجساد خود مراسم تدفین می گیرند. روش های تدفین سبب می شود تجزیه بدن انسان پس از مرگ طولانی تر و پیچیده تر شود.

رشد مو و ناخن بعد از مرگ

برخلاف باور عموم، پس از مرگ، ناخن و موها رشد نمی کند. پس از مرگ به این علت به نظر می رسد ناخن ها رشد می کند که پوست بدن رطوبت خود را از دست می دهد و به سمت عقب کشیده می شود.

رشد ناخن بعد از مرگ

علت تغییر رنگ پوست بدن
بعد از مرگ، نیروی جاذبه سبب کشیده شدن خون به سمت پایین می شود بنابراین رفته رفته، غلظت خون در نقاط پایین بدن افزایش می یابد و خون منعقد شده و گیر می افتد بنابراین حالتی شبیه خون مردگی در نقاطی از بدن به وجود می آید که به آن حالت «سر بی رنگی» می گویند.

دفع ادرار و مدفوع بعد از مرگ
بعد از مرگ تمامی ماهیچه های بدن رها شده و همه محتویاتی درون بدن که توسط این ماهیچه ها متوقف شده است از بدن خارج می شود زیرا دیگر انقباضات ماهیچه ای وجود ندارد که از خروج ادرار و مدفوع جلوگیری کند.

علت صافی پوست پس از مرگ
پس از مرگ پوست افراد نرم تر و صاف تر می شود زیرا که دیگر تنش و انقباضی در ماهیچه های شما وجود ندارد پس خطوط و چروک های روی پیشانی و صورت از بین می روند

تثوی الناز...
ما را در سایت تثوی الناز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کانون بازدید : 145 تاريخ : چهارشنبه 4 خرداد 1401 ساعت: 12:12

آروماتراپی ؛ استفاده از عطر یک روش درمانی است

در طب سنتی از رایحه و عطر برای درمان استفاده کرده که به آن رایحه درمانی یا آروماتراپی می گویند. استنشاق یا بوییدن ماده معطر در آروماتراپی سبب بهبود و التیام ناراحتی های روحی و جسمی می شود. در این روش از برخی گیاهان و روغن های ضروری خوش رایحه جهت درمان بیماری ها استفاده می شود. 

 خواص عطر و ادکلن 

فواید عطر زدن از دید اسلام
پیامبران و امامان به عطر زدن سفارش کرده اند و عطرزدن و به کار بردن بوی خوش سنت پیامبر(ص) و ائمه معصومین (ع) است. در دین اسلام سفارش شده است که در زمان عبادت تمیزه و پاکیزه باشید و عطر را فراموش نکنید زیرا به کار بردن عطر از آداب پیامبران است. در ادامه این بخش از نمناک احادیثی از پیشوایان دین اسلام درباره عطر زدن آورده ایم:

یکی از مهمترین ارکان بهداشت فردی پیشگیری از بوی نامطبوع عرق است. استفاده از عطر ساده ترین راه برای خوشبو شدن بدن است البته استفاده از عطر و ادکلن در کنار پاکیزگی به نتیجه خواهد رسید. استفاده از عطر علاوه بر خوشبو نمودن بدن، فواید دیگری نیز به همراه دارد و موجب افزایش اعتماد به نفس و تقویت روحیه می شوند. در این بخش از بهداشت و سلامت نمناک به فواید بی نظیر عطر زدن اشاره می کنیم تا دریابید که چرا امروزه عطرها و دئودورانت ها محبوب هستند و جای خود را درمیان افراد بازکرده اند.

مبنای علم رایحه درمانی را روغن های چرب معطر تشکیل می دهند که دارای خاصیت ضد قارچی، ضد ویروسی و ضد عفونی کنندگی هستند. بیشتر رایحه های خوش اثر ضد استرس دارند و به آرامش بیشتر ذهن و جسم شما کمک می کنند. پس اگر از استرس و عصبی بودن رنج می برید می توانید از رایحه های معطر در محیط زندگی خود استفاده کنید.

خاطرات را یادآوری می کند
عطرها می توانند محرک خوبی برای خاطرات شاد باشند. برخی افراد تمایل دارند با عطرهای خاص با دیگران ارتباط برقرار کنند و بسیاری از خانم هایی که عطر مادرشان را می زنند این کار را برای زنده کردن خاطراتشان انجام می دهند. هر وقت مسافرت می روید عطرهای جدیدی بخرید و آنها را امتحان کنید. عطرهای مختلف به شما کمک می کنند تا آن لحظات را دوباره به یاد آورید.

بی خوابی را درمان می کند
یکی دیگر از اثرات درمانی عطر این است که به شما کمک می کند شب بهتر بخوابید. عطرهایی که حاوی روغنهای ضروری هستند، می توانند به آرامش شما کمک کنند.

 عطر و ادکلن 

آرامش روح تان را بهبود می بخشد
عطرها فواید آرامش بخشی و درمانی زیادی دارند. عطر مرکبات ، گل ها به آرامش ذهن و آرامش بدن و کنترل سطح استرس کمک می کند

بی خوابی  

سردرد را بهبود می بخشد
شاید متعجب شوید یکی دیگر از اثرات درمانی عطر رفع سردرد است با این حال، نباید از عطرهایی که حاوی روغنهای ضروری هستند استفاده کرد چون ممکن است موجب بدتر شدن سردرد شود.

اعتماد به نفس را افزایش می دهد
عطر زدن به لباس های مهمانی به احساس خوشایند شما بیش از پیش کمک می کند و اعتماد بنفس تان را بالا می برد بنابراین همیشه قبل از خروج منزل کمی عطر به لباستان بزنید تا سایر افراد از این حس خوشایند بهره مند شوند.

اعتماد به نفس  

سبب ایجاد بوی خوش می شود
عطرهای بوی خوشی دارند و ما از آنها برای خوشبو شدن استفاده می کنیم. وقتی بدن شما بوی چندان مطلوبی ندارد استفاده از عطر می تواند این بوی نامطلوب را بپوشاند و بوی خوش و دلپذیری به بدن شما بدهد البته استفاده از عطر بعد از حمام و زمانی که بدن تمیز است، اثر و ماندگاری بهتر و بیشتری دارد.

استرس را کاهش می دهد
همه افراد روزانه استرس زیادی را به دلیل شغل، زندگی و ...تحمل می کنند و شاید تا به حال راه های گوناگونی را برای رفع استرس امتحان کرده باشند اما همانطور که با خاصیت آرامش بخشی عطر آشنا هستید استفاده از آن تا حد زیادی استرس را کاهش می دهد.

 استرس 

محبوبیت را افزایش می دهد
افرادی که به عطر زدن اهمیت زیادی می دهند، ناآگاهانه محبوبیت آنها در بین دیگران افزایش می یابد.همانطور که می دانید استفاده از عطر باعث افزایش اعتماد به نفس، بهبود خلق و خو می شود و همه این ویژگی ها محبوبیت افراد را افزایش می دهد.

غرایز جنسی را تقویت می کند
بسیاری از عطرها بعضی اوقات مانند داروی مقوی غرایز جنسی عمل می کند. انواع خاصی از عطرها حاوی فرومون هستند که به دلیل دارا بودن خاصیت تقویت غرایز جنسی دیگران را جذب می کند.

خلق و خو را بهبود می بخشد
یکی از مزایای اصلی استفاده از عطر، تقویت روحیه است. عطر به بهبود روحیه شما کمک می کند و می توانید با استفاده از آن خلق و خوی خود را منعکس و آن را بهتر جلوه دهید. عطرها با رایحه های مختلف حالات متفاوتی به شما می دهند متناسب با مراسم عطر را انتخاب تا بتوانید روحیه مناسبی داشته باشید.

 بهبود خلق و خو 

به جذابیت شما کمک می کند
حس بویایی یکی از مهمترین حواس پنجگانه است و بعضی اوقات، به راحتی می توانید به دلیل حس بویایی جذب دیگران شوید یا دیگران را مجذوب خود کنید زیرا عطرها سرشار از فرمون هستند و باعث جذابیت افراد می شوند.

استفاده از عطر

سلامت بدن را ارتقا می دهد
هیچ مدرک علمی مبنی بر اثرات تقویت بدن با استفاده از عطر وجود ندارد با این حال، عطر به تقویت روحیه کمک می کند که می تواند استرس و سایر مسائل مربوط به اضطراب را از بین ببرد.

تثوی الناز...
ما را در سایت تثوی الناز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کانون بازدید : 149 تاريخ : چهارشنبه 4 خرداد 1401 ساعت: 12:10

مشکلات استرس 
تغییر فصل از تابستان به پاییز روی حال و حوصله شما اثرگذار است که به آن اختلال فصلی گفته می شود. در طول فصل پاییز اضطراب و استرس به دلیل شروع سال جدید تحصیلی و تمام شدن تعطیلات افزایش پیدا می کند. پس اگر در این فصل احساس استرس و اضطراب داشتید، سعی کنید که در فعالیت های بیرون از منزل شرکت کنید و تا جایی که می توانید از نور آفتاب استفاده کنید زیرا ویتامین دی نقش مهمی در تنظیم روحیه و مبارزه با افسردگی دارد. 

استرس پاییزی

مستعد ابتلا به آنفولانزا 
فصل پاییز یعنی تغییر از فصل گرما به سرما که در این این تغییر دمایی، محیطی مناسب برای ابتلا به آنفولانزا و دیگر ویروس ها ایجاد می شود و به همین دلیل افراد در فصل پاییز بیشتر بیمار می شوند. برای جلوگیری از بیماری هایی که ممکن است در این فصل اتفاق بیفتد، حتما باید یک روتین بهداشتی مناسب را رعایت کنید و عادات سالم روزانه را به کار بگیرید.
با فرا رسیدن فصل پاییز روز ها کوتاه تر می شود و تغییرات در طبیعت به وجود می آید. همزمان با آن بدن هم دچار تغییر خواهد شد که به عنوان مثال ریزش مو، خشکی پوست و تغییرات دیگر به وجود می آید. در این قسمت از بهداشت و سلامت نمناک قصد داریم این تغییرات را که مربوط به فصل پاییز هستند، به شما معرفی کنیم. 
آسیب به چشم حاصل از نور آفتاب پاییزی 
مراقبت نکردن از چشم در برابر نور خورشید در فصل پاییز خطر بسیار زیادی برای آن دارد و تحقیقات این موضوع را به اثبات رسانده اند که فرا رسیدن فصل پاییز باعث می شود تا نور کمتری از خورشید به ما برسد و در نتیجه تراکم اشعه فرابنفش که به چشم می خورد بیشتر است و آسیب های جدی را به وجود می آورد. حتماً قبل از بیرون رفتن از منزل از عینک آفتابی استفاده کنید و همچنین می توانید با استفاده از کلاه لبه دار، مراقبت از چشم خود را افزایش دهید. 


خواب های طولانی تر از حد معمول 
در فصل پاییز شما بیش از همیشه می خوابید. علت آن هم کاهش تایم روشنایی روز در این فصل است که روی چرخه طبیعی بیداری و خواب اثر می گذارد. بدن کمتر در معرض نور روز قرار می گیرد و در نتیجه خسته تر از همیشه خواهد بود. در این مورد خیلی نمی توانید اقدام خاصی انجام دهید اما تا جایی که می توانید از نور خورشید استفاده کنید و به صدای بدن خود گوش داده و به اندازه کافی استراحت کنید. 

خواب طولانی

مصرف غذاهای انرژی بخش 
پاییز به مغز این دستور را می دهد که غذاهایی با انرژی بالا تر مصرف کند. در این فصل بدن چربی بیشتری تولید می کند و در نتیجه چربی بیشتری هم ذخیره می شود و بدن قصد دارد تا با این حجم از چربی خودش را گرم نگه دارد و ما نیز تمایل بیشتری به خوردن غذا های پر چربی و پر کربوهیدرات پیدا می کنیم. بهترین کاری که می توانید انجام دهید، این است که تا جایی که می توانید فعالیت بدنی خود را افزایش دهید و مصرف غذا های خود را کنترل کنید. 
احساس خشکی در پوست 
یکی از بزرگترین اثرات فصل پاییز روی بدن، خشکی پوست است. متخصصان پوست تایید کرده اند که تغییرات در دمای هر فصل باعث ایجاد شوک به بدن می شود و تعادل طبیعی مواد شیمیایی در پوست را به هم می ریزد و باعث خشکی خواهد شد که فصل پاییز هم از این قاعده مستثنا نیست. بهتر است که با نوشیدن آب کافی و مصرف مواد غذایی آب دار، پوست خود را آبرسانی کنید و فراموش نکنید که حتما از مرطوب کننده استفاده کنید. 

خشکی پوست

کاهش کیفیت مو و ریزش مو 
این اتفاق در فصل پاییز بسیار رایج است که شما متوجه می شوید ریزش مو هایتان افزایش پیدا کرده و کیفیت محیط آن افت کرده و بیشتر از همیشه ضعیف شده است. برای این که موهای خود را در فصل پاییز سالم نگه دارید، حتماً آن را آبرسانی کنید. آب داغ به موهایتان نزنید و به طور منظم ماساژ پوست سر را انجام دهید. 

تثوی الناز...
ما را در سایت تثوی الناز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کانون بازدید : 167 تاريخ : چهارشنبه 4 خرداد 1401 ساعت: 12:09

افزایش خطر مرگ و میر

خواب زیاد مساوی با مرگ و میر زیاد است. مطالعات زیادی در این باره نشان می دهند که خواب بیش از حد زیاد باعث افزایش خطر مرگ می شود. نوسانات الگوی خواب که در طول 5 سال روی افراد انجام شده است، نشان می دهد افرادی که در شب بیش از 8 ساعت می خوابند، دو برابر بیشتر در معرض خطر مرگ و میر زود هنگام هستند.

خوابیدن

افزایش وزن
اگر می خواهید با افزایش وزن روبرو نشوید، حتما خواب خود را تنظیم کنید. خواب بیش از حد زیاد، باعث اضافه وزن می شود. پس عادات سبک زندگی خود را منظم کنید و مراقب باشید که بیشتر از 8 ساعت در طول شبانه روز نخوابید، در غیر این صورت 21 درصد بیشتر در معرض خطر چاقی قرار می گیرید.

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که بالای 50 سال دارید و خیلی زیاد می خوابید، باید روتین خود را تغییر دهید زیرا خواب زیاد برای همه مضر است؛ مخصوصا اگر سن تان بالای پنجاه سال باشد. در این قسمت از بهداشت و سلامت نمناک عوارض خواب زیاد برای افراد 50 سال به بالا را به شما معرفی خواهیم کرد.

مشکلات ذهنی خطر مشکلات قلبی

زیاد خوابیدن یا طولانی خوابیدن افراد در سنین بالا خطر ابتلا به مشکلات قلبی را افزایش می دهد و این افراد را بیشتر در معرض مشکلات جدی قرار می دهد . حتی ممکن است عاملی برای گرفتگی عروق و تجمع چربی در رگ های خونی باشد.

مشکلات قلبی

سرگیجه زیاد
هنگامی که شما به اندازه کافی می خوابید، صبح ها با انرژی هستید و خیلی سرحال از خواب بیدار می شوید اما اگر بیش از حد زیاد بخوابید، بعد از بیداری احساس سنگینی و سرگیجه خواهید داشت . افرادی که بیش از 8 ساعت در روز می خوابند، معمولاً احساس خواب آلودگی در طول روز برای آن ها بیشتر است.

در جامعه مدرن امروزی خطر خواب زیاد بیش از هر زمان دیگری تاثیرات منفی اش را روی ذهن نشان می دهد. تحقیقات جدید نشان می دهند که ذهن و مغز بر اثر خواب زیاد و خواب خیلی کم دچار مشکلات و افت عملکرد می شوند. افرادی که کم تر از 4 ساعت و نیم در شب می خوابند و افرادی که بیش از حد معمول می خوابند ، دچار مشکلات ذهنی خواهند شد و ممکن است با مشکلاتی مثل آلزایمر مواجه شوند

تثوی الناز...
ما را در سایت تثوی الناز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کانون بازدید : 171 تاريخ : چهارشنبه 4 خرداد 1401 ساعت: 12:08

خبرنامه